تقابل اسپاتیفای با کلاب هاوس!

Saturday، ۲۹ Khordaad ۱۴۰۰

اسپاتیفای گرین روم (Spotify Greenroom) آغاز به کار کرد!

در ماه مارس ، اسپاتیفای اعلام کرد که این شرکت قرار است برنامه صوتی سابق Locker Room را که در زمینه ورزش متمرکز بود، خریداری کند تا به سرعت موفقیت این برنامه را در بازار استریم زنده صوتی تضمین کند.

دیروز ، این شرکت با راه اندازی سرویس Spotify Greenroom ، یک برنامه جدید تلفن همراه که به کاربران Spotify در سراسر جهان امکان می دهد به اتاق های صوتی زنده بپیوندند یا میزبان آن باشند رونمایی کرد.

یک برنامه صوتی اجتماعی که مشابه Clubhouse است ، به کاربران امکان میزبانی یا پیوستن به مکالمات و کنفرانس های زنده در زمینه های ورزش ، موسیقی و فرهنگ و دیگر زمینه ها را می دهد.

برنامه صوتی زنده Spotify Greenroom ، به طور رسمی در iOS و Android قابل دسترس است و اولین تلاش عملی این شرکت سوئدی در ایجاد یک بستر رسانه های اجتماعی به شمار می رود.

با استفاده از این برنامه شما می توانید مکالمه یا کنفرانس زنده انجام داده و به صورت اختیاری آن مکالمات را به پادکست تبدیل می کنند.

همچنین Spotify از صندوق حمایت مالی خود، تحت عنوان Spotify Creator Fund رونمایی کرد که با استفاده از آن به سازندگان صدا در ایالات متحده کمک می کند تا برای کار خود درآمد کسب کنند و از طریق آن افراد را به تولید محتوا در این سرویس تشوق خواهد کرد.

برنامه Spotify Greenroom خود بر اساس سورس کد قبلی برنامه خود یعنی همان برنامه Locker Room نوشته شده است.

در واقع ، Spotify به ما می گوید ، کاربران فعلی Locker Room از امروز برنامه خود را بروزرسانی کرده و از این پس با برنامه Greenroom به حساب خود دسترسی خواهند داشت.

جایی که Locker Room از طرح رنگ نارنجی سفید و مایل به قرمز استفاده کرده بود ، برنامه جدید Greenroom با اتخاذ همان پالت رنگ ، فونت و شمایل نگاری ، بسیار شبیه به برنامه محبوب Spotify است.

چگونه میتوان از اسپاتیفای گرین روم (Spotify Greenroom) استفاده کرد؟

نحوه ساخت اکانت Spotify Greenroom (اسپاتیفای گرین روم) بر خلاف کلاب هاوس (Clubhouse) که نیازمند به دعوتنامه از طرف کاربر دیگری است می باشد ، در گرین روم کاربران Spotify با اطلاعات حساب Spotify فعلی خود می توانند وارد سیستم شوند. سپس از طریق تکمیل یک فرم گزینش که برای ارتباط هر چه بیشتر پیشنهادات با علایقتان طراحی شده است میتوانید وارد محیط این برنامه شوید.

در صورتی که در اسپاتیفای اکانتی ندارید میتوانید به کمک لایسنس مارکت اکانت پرمیوم این سرویس را تهیه نمایید.

این پروسه تقریباً شبیه نحوه کار با برنامه سابق Locker Room است ، جایی که کاربرانش تیم های ورزشی مورد علاقه را پیدا و دنبال می کردند.

با این حال ، گروه های گرین روم مشابه با کلاب هاوس طیف عمومی و گسترده تری را پوشش میدهد ، زیرا این برنامه فقط به ورزش وابسته نیست.

چشم انداز گرین روم

به نظر می رسد اکنون هر شرکت فناوری به زمینه شبکه اجتماعی مبتنی بر چت صوتی علاقه مند است ، چیزی که تا مارس 2020 ، زمانی که Clubhouse راه اندازی شد ، به طور گسترده ای وجود نداشت.

از آن زمان ، توییتر Spaces را راه اندازی کرد ، فیس بوک اولین اتاق های Live خود را میزبانی کرد و شرکت های دیگری مانند: Slack ، LinkedIn ، Reddit ، Telegram و Discord ساخت محصولات مشابه را آغاز کردند.

Spotify ممکن است بهترین شانس را داشته باشد که شبکه اجتماعی صوتی را به بخشی واقعی از تجارت خود تبدیل کند ، فقط به این دلیل که صنعت صدا در حال حاضر کار تمام وقت و تمرکز اصلی آن است.

اما جلب توجه مردم به یک برنامه صوتی به صورت زنده و تمام وقت در آن کار دشواری است و به برنامه نویسی سطح بالا و برنامه مارکتینگ گسترده نیاز دارد ، خصوصاً اینکه قرار است با سایر برنامه های موجود در این زمینه رقابت کند.