چرا باید از YouTube Premium استفاده کنیم؟

Thursday، ۱۶ Ordibehesht ۱۴۰۰

نگاهی به سرویس یوتیوب پریموم (YouTube Premium): آیا ارزش خرید دارد؟

بعید است کاربر اینترنت باشید و از یوتیوب استفاده نکنید. بزرگترین سرویس ویدئویی آنلاین جهان که بیش از نیمی از تمام ویدئوهای موجود در جهان را در دل خود جای داده است! این مخزن عظیم محتوای ویدئویی که توسط گوگل اداره می‌شود، برای بسیاری، نه‌تنها جای تلویزیون، که حتی جای مدرسه و دانشگاه را نیز گرفته است!

دریای وسیعی از محتوای آموزشی، سرگرمی و هنری در این پلتفرم،‌ موجب شده است که همه‌ی کاربران اینترنت بتوانند از آن بهره و فایده‌ای برای خود پیدا کنند.

اما اگر کاربر مستمر یوتیوب باشید، با برخی مشکلات آن نیز آشنایید. یوتیوب پریمیوم، همان یوتیوب است که مشکلاتش را حل و البته به جهان موسیقی آمیخته شده است!

در ادامه، ویژگی‌های اشتراک یوتیوب پریموم را برمی‌شمریم و در آخر، بررسی می‌کنیم که آیا خرید آن توجیهی دارد یا نه؟

یوتوب پرمیوم (YouTube Premium) چه فوایدی دارد؟

حذف تبلیغات

شاید مهم‌ترین و البته آزاردهنده‌ترین مساله در یوتیوب، تبلیغات آن باشد. تقریبا در ابتدای همه‌ی ویدئوهایی یوتیوب یک تبلیغات ویدئویی درج شده که باید حداقل ۱۰ ثانیه‌ی آن‌ را ببینید. این تبلیغات که گاهی در میانه‌ی ویدئوها نیز سروکله‌شان پیدا می‌شود، چندان خوشایند نیستند و تمرکز را مختل می‌کنند.

با تهیه اشتراک یوتوب پریمیوم از شر همه‌ی تبلیغ‌های ابتدا، میان و انتهای ویدئوها ، مخصوصا در نسخه موبایل رها شده و می‌توانید با خیال راحت و بدون هیچ مزاحمی در این ویدئوکلوب بزرگ رفت‌وآمد کنید!

دانلود ویدئوها و امکان پخش آفلاین

برای تماشای ویدئو در یوتیوب حتما باید به اینترنت متصل باشید و امکان تماشای ویدئوها در وضعیت آفلاین وجود ندارد. این موضوع زمانی مساله‌ساز می‌شود که مثلا در مترو مشغول تماشای یک کلیپ آموزشی هستید و به ناگه قطار وارد تونل می‌شود و چند دقیقه‌ای از دسترسی به اینترنت محروم می‌مانید!

همچنین اگر بخواهید ویدئوهای مد نظرتان را با اینترنت ثابت دانلود کنید تا بیرون از منزل و با تلفن همراه‌تان مشاهده کنید، امکانش نیست.

راه‌های مختلفی برای دانلود ویدئو از یوتیوب وجود دارد، اما عموما به دردسرش نمی‌ارزد. دومین امکان یوتیوب پرمیوم، دانلود نامحدود ویدئوها و استفاده به صورت آفلاین است.

پخش در پس‌زمینه

اگر شما هم مثل بیش از ۷۰ درصد کاربران یوتیوب از تلفن همراه خود برای مشاهده‌ی ویدئوها استفاده می‌کنید، حتما آگاهید که امکان پخش ویدئوها در پس‌زمینه نیست. به عبارت بهتر، وقتی ویدئویی در یوتیوب مشغول پخش است، امکان مراجعه‌ به اپلیکیشن‌های دیگر را ندارید.

در نسخه‌ی پرمیوم یوتیوب این مشکل نیز مرتفع شده است و می‌توانید مادامی‌که ویدئو در حال پخش است، آزادانه بین اپلکیشن‌های دیگر رفت‌وآمد کنید یا حتی در هنگام لاک کردن یا بستن گوشی به صدای ویدیوی مورد نظر گوش دهید بدون آن که ملزم باشید حتما نمایشگر گوشی خود را روشن نگه دارید.

YouTube Music

امکان چهارم، دسترسی نامحدود به موسیقی‌های یوتیوب است. شما با خرید اشتراک یوتوب پرمیوم (YouTube Premium) به صورت همزمان ، اشتراک پرمیوم یوتوب موزیک (YouTube Music) را نیز خواهید داشت. این سرویس همانند سرویس هایی مثل Spotify و Apple Music یه پلتفرم پخش موسیقی تمام عیار می باشد و علاوه بر موسیقی ، قابلیت پخش موزیک ویدیو را نیز در خود جای داده است.

هرچند این بخش برای کاربران رایگان نیز قابل استفاده است، اما همانند باقی محتوای یوتیوب، این بخش نیز با محدودیت های ذکر شده در بالا بعلاوه عدم امکان تغییر و بالا بردن کیفیت ارائه می‌شود.

در صورتی که تمایل داشته باشید فقط از اشتراک یوتوب موزیک استفاده کنید ، شما تنها از طریق فروشگاه لایسنس مارکت میتوانید به راحتی این اشتراک را نیز به صورت جداگانه با هزینه کمتر نسبت به اشتراک کامل یوتوب پرمیوم خریداری نمایید.

YouTube Originals

این بخش فقط مختص کاربران پرمیوم یوتوب میباشد و از محتواهای انحصاری یوتوب مانند فیلم و سریال، موزیک ویدیو، مستند و ... تشکیل شده و فقط توسط کاربران پرمیوم یوتوب قابل دسترس می باشد و کاربران رایگان توانایی تماشا یا حق استفاده تمامی محتوا های این بخش را نخواهند داشت.

آیا خرید سرویس یوتیوب پریمیوم (YouTube Premium) مفید است؟

همانطور که در توضیحات امکانات مختلف یوتیوب پریمیوم آمد، عمده‌ی سرویس‌های این بخش به شما کمک می‌کند که آزادانه‌تر در بین محتوای آن گشت‌وگذار کنید و با دردسر و البته مزاحمت کمتری از آن‌ها بهره ببرید. این سرویس بسته به شکل استفاده‌ی شما از یوتیوب، می‌تواند برای‌تان کاربردی یا حتی الزامی باشد!

به عنوان مثال اگر عمده‌ی وقت خود را صرف تماشای دوره‌های آموزشی یا حتی ویدئوهای سرگرم کننده می‌کنید، استفاده از سرویس یوتیوب پریمیوم به شما پیشنهاد می‌شود، چرا که تبلیغات گاه‌وبیگاه در جای‌جای ویدئوها می‌تواند تمرکز شما را مختل کند که این خود تا حد زیادی اثربخشی یادگیری را از بین می‌برد. همچنین اگر موزیک‌باز حرفه‌ای هستید و می‌خواهید به دریایی از موزیک‌های مختلف دسترسی داشته باشید، یوتویب موزیک یک سرویس جامع و کاربردی‌ست.

به عبارتی می‌توانید یک تیر و دونشان بزنید و هم از بانک غنی موسیقی یوتیوب بهره ببرید و هم ویدئوها را با دردسر کمتری مشاهده کنید.

در کنار همه‌ی این‌ها، محتوای YouTube Originals هم هست که به صورت اختصاصی و انحصاری برای کاربران ویژه‌ی یوتیوب پریمیوم قابل دسترسی است.

خرید اشتراک پریمیوم یوتیوب توسط لایسنس مارکت با پایین ترین هزینه‌ ممکن شده است. با تهیه‌ی این اشتراک، از موسیقی و فیلم لذتی دوچندان ببرید!