مقایسه سرویس Canva با PicsArt: کدام بهتر است؟

Thursday، ۱۰ Tir ۱۴۰۰

مقایسه سرویس Canva با PicsArt: کدام گزینه کارآمدی بیشتری دارد؟

اگر کاربر فعال شبکه‌های اجتماعی باشید و برای محتوای اینستاگرام به برنامه طراحی حرفه‌ای نیاز پیدا کرده باشید، حتما با اپلیکیشن‌ طراحی کانوا (Canva) و اپلیکیشن ادیت تصویر پیکس‌آرت (PicsArt) آشنایی دارید. اپلیکیشن‌های تخصصی در حوزه‌های گوناگون، سرعت و کیفیت کار همه‌ی ما را بهبود بخشیده‌اند. در این مقاله سری به دو اپلیکیشن مطرح حوزه عکاسی و تصویرسازی زدیم و سعی می‌کنیم از محل مقایسه‌ی آن‌ها، گزینه‌ی بهینه را به شما معرفی کنید.

نگاهی به اپلیکیشن‌های طراحی

احتمالا اسم نرم‌افزار فتوشاپ به گوش‌تان خورده و می‌دانید که یکی از محبوب‌ترین و تخصصی‌ترین ابزارها برای طراحی المان‌های گرافیکی است. سالیان زیادی، افراد برای تولید محتوای گرافیکی صرفا از این ابزار تخصصی بهره می‌بردند و کا را به کاردان، که همان گرافیست است، می‌سپردند.

هرچند استفاده از این نرم‌افزار بدون داشتن ذوق و دانش طراحی چندان ممکن نیست، اما حقیقت آن است که در بسیاری از مواقع، محتوای گرافیکی مورد نیاز آن‌قدرها هم پیچیده نیست. از سویی دیگر، کار با فتوشاپ چندان آسان نیست و فراگیری آن نیازمند صرف زمان و انرژی زیادی‌ست.

اپلیکیشن‌های طراحی، برخلاف فتوشاپ و باقی نرم‌افزارهای حرفه‌ای طراحی، دشواری خاصی در استفاده ندارند. کافی‌ست المان‌های مورد نظرتان را جاگذاری و چیدمان مطلوب‌تان را پدید بیاورید. قطعا اگر مختصر ذوق و سلیقه‌ای داشته باشید، می‌توانید ترکیب‌های جذابی پدید بیاورید، به طرزی که مخاطب متوجه شیوه‌ی طراحی‌شان نشود.

از سوی دیگر، این اپلیکیشن‌ها، طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشم‌گیری را داشته‌اند و با اضافه کردن هزاران نمونه‌ی آماده، دست شما را در انتخاب باز گذاشته‌اند. در ادامه، نگاهی به دو اپلکیشن طراحی محبوب انداختیم و نقاط قوت هرکدام را برشمردیم.

بررسی اپلیکیشن Canva (کَنوا)

کانوا یکی از مطرح‌ترین اپلیکیشن‌های طراحی در جهان است که طی سال‌های گذشته جای خودش را به خوبی بین کاربران شبکه‌های اجتماعی و خصوصا برندها باز کرده است.

در کانوا بیش از 75 میلیون تصویر استوک و اورجینال در دسترس شماست که با کمک آن می‌توانید بیش از شش گونه‌ی محتوایی تولید کنید: از محتوای شبکه‌های اجتماعی و پرزنتیشن گرفته تا ست اداری و ویدئو و سایر ملزومات چاپی.

در هرکدام از این گزینه‌ها، صدها نسخه‌ی رایگان وجود دارد که می‌توانید بسته به سلیقه‌ی خود از آن‌ها استفاده کرده و متناسب با برند خود آن‌ها را تغییر دهید.

سرویسی که اخیرا اپلیکیشن Canva را بیش از پیش مطرح کرد، ابزار طراحی لوگو آن است. با کمک این ابزار می‌توانید لوگوهای خارق‌العاده‌ای را خودتان طراحی کنید!

هزاران المان آماده در اختیارتان قرار می‌گیرد که می‌تواند که با پشتیبانی از فونت فارسی و ترکیب آن‌ها، اشکال کاملا تازه و متفاوتی پدید بیاورید.

اپلیکیشن کانوا در سطوح مختلفی قابل استفاده است. نسخه رایگان، محدودیت‌های مختلفی دارد که مهم‌ترینش را می‌توان درج لوگوی Canva بر روی تمامی خروجی‌ها دانست.

نسخه‌ی حرفه‌ای آن از ۱۲ دلار ماهیانه آغاز می‌شود که با هزینه‌ای بسیار پایین تر نسبت به سایت اصلی می‌توانید اشتراک Pro کانوا را از صفحه لایسنس اپلیکیشن Canva تهیه کنید.

بررسی اپلیکیشن PicsArt (پیکس آرت)

اپلیکیشن PicsArt تمرکز بیشتری بر جنبه‌ی تصویری کار محتوا دارد. در پیکس آرت بیش از 100 میلیون تصویر استوک و اورجینال در دسترس شماست که می‌توانید از آن‌ها برای طراحی‌های خود استفاده کنید.

مزیت بزرگ و چشمگیر PicsArt آن است که تمامی تصاویر به صورت اورجینال و با کیفیت در اختیارتان قرار می‌گیرد. به عبارت بهتر، برخلاف تصاویری که از گوگل پیدا می‌کنید، این تصاویر در دسترس همگان نیست و توأمان کیفیت بالا و مطلوب‌تری دارند.

علاوه بر دسترسی به بانکی غنی و بزرگ از تصاویر در موضوعات مختلف، اپلیکیشن Picsart به شما کمک می‌کند که با چند تپ (کلیک) ساده، تصاویر خود را نیز ویرایش و اصلاح کنید. به عبارتی بهتر، همانطور که عکاسان حرفه‌ای پس از عکاسی با استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی به اموری مثل اصلاح نور و… می‌پردازند، این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند که در زمانی کوتاه‌تر و بدون دشواری و پیچیدگی، تصاویر خود را ویرایش و اصلاح کنید.

هزینه استفاده از اپلیکیشن Picsart ماهانه در حدود ۵ دلار است که شما می‌توانید لایسنس Picsart را به صورت قانونی و با هزینه‌ای بسیار پایین تر نسبت به سایت اصلی از لایسنس مارکت تهیه کنید.

جمع‌بندی

سرویس Canva (کانوا) یک سرویس خیلی خوب در زمینه طراحی است که سرویسی مبتنی بر اینترنت می باشد با این تفاوت که سرویس PicsArt بیشتر ماهیت ویرایش و تدوین عکس را دارد و قالبا یک سرویس آفلاین می باشد.

هر چند که هر دو سرویس می توانند به جای یکدیگر استفاده شوند ولی عمده استفاده ی سرویس Canva (کانوا) برای طراحی و ساخت بنر ، بروشور ، پست و استوری و ... می باشد و برای مواردی نظیر تنظیم رنگ و ادیت عکس ها ابزار های کمتری در اختیار کاربر قرار می دهد.

لذا اگر هم می‌خواهید برای اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی خود محتوای با کیفیت بسازید و کاربران بسیاری را به سمت خود بکشانید، تردیدی در انتخاب Canva به خود راه ندهید!

با توجه به این که هر دو برنامه دارای وب اپ هستند ، سرویس Canva (کانوا) برای استفاده در PC یا لپ تاب مناسب تر است ، در صورتی که برنامه ی PicsArt اغلب برای استفاده در تلفن همراه ساخته شده و وب اپلیکیشن آن قابلیت های نسبتا کمتری در مقایسه به اپ موبایل آن دارد.

اگر می‌خواهید به بانک بزرگ و وسیعی از عکس‌های حرفه‌ای دسترسی داشته باشید و توأمان بتوانید عکس‌هایی که خود گرفته‌اید را بر روی گوشی خود ادیت کنید، بی‌شک PicsArt کمک شایانی به شما می‌کند. نوآموزان رشته‌ی عکاسی و علاقه‌مندان به این هنر از این سرویس استفاده‌های مختلفی می‌توانند داشته باشد.