چرا باید از گرامرلی Grammarly استفاده کنیم؟

Wednesday، ۱۳ Esfand ۱۳۹۹

گرامرلی (Grammarly)، دوپینگ نگارش!

استفاده از گرامرلی برگ برنده بسیاری از نویسندگان و دانشجویان است. این ابزار 10 برابر بیشتر از مایکروسافت ورد اشتباهات را در متون شناسایی می‌کند. الگوریتم و هوش مصنوعی گرامرلی آن را به چیزی بیشتر از یک ابزار تصحیح املا و گرامر تبدیل کرده است مثلا در نسخه پریمیوم گرامرلی (Grammarly Premium) انتخاب کلمات مناسب، اصلاح هوشمند ساختار جملات و علامت‌گذاری در دسترس است. به علاوه گرامرلی می‌تواند لحن و موضوع متن را تشخیص دهد و متناسب با آن اصلاحاتی پیشنهاد کند.

حتی اگر مهارت زبانی شما در سطح پیشرفته است با استفاده از گرامرلی این اطمینان وجود دارد که در زمان خود صرفه‌جویی می‌کنید و متن شما در بهترین و حرفه ای ترین شکل ممکن خود ارائه می‌شود و کیفیت نوشتار و نگارش متن را به سطحی کاملا پخته و مسلط بدل میکند.

ویژگی‌های منحصر به ‌فرد و کاربرد گرامرلی (Grammarly) :

استفاده آسان

برای استفاده از گرامرلی نیاز به مهارت خاصی نیست. این ابزار می‌تواند روی مرورگر‌های مختلف نصب شود و به طور خودکار اشتباهات نوشتاری را برطرف کند. اگر در شبکه‌های اجتماعی مطلبی می‌گذارید یا در حال نوشتن ایمیل هستید، گرامرلی همزمان متن شما را برای خطاهای آن اسکن می‌کند.

استفاده از گرامرلی در مرورگر‌ها به لطف افزونه‌های آن امکان پذیر است، کاربران می‌توانند از خدمات رایگان گرامرلی مانند پیشنهاد دستور زبانی و کلمات مناسب بهره ببرند. همچنین با دبل‌کلیک بر روی هر کلمه، گرامرلی تعریف دیکشنری آن را نماش می‌دهد.

نرم‌افزار و اپلیکیشن اختصاصی

برای بررسی کامل‌تر متون، نرم‌افزار‌های گرامرلی در سیستم‌های ویندوز و مک در دسترس هستند. کاربران فقط باید فایل متنی خود را در صفحه نرم‌افزار بیندازند تا بررسی خطاهای متن شروع شود.

همچنین ابزار گرامرلی به مایکروسافت ورد اضافه می‌شود و کار بررسی متن را در لحظه نوشتن انجام می‌دهد. به علاوه با استفاده از گرامرلی متن کلی نیز هر لحظه در حال بررسی شدن است تا با پیشنهاد کلمه و اصلاح ساختار جملات، متن کوتاه‌تر و منسجم‌تر شود.

کیبورد موبایل

برای کسانی که می‌خواهند ابزار ویرایش را همیشه در دسترس داشته باشند کیبورد گرامرلی برای موبایل‌های اندروید و ‌ios عرضه شده است. نوشتن در موبایل و تبلت بیش از پیش رایج است، از نوشتن ایمیل‌ها و پر کردن فرم‌های مهم بگیرید تا نوشتن مقالات و متن در شبکه‌های اجتماعی، همه در موبایل‌ها و تبلت‌ها انجام می‌شود و استفاده از گرامرلی روشی مناسب برای نوشتن بدون اشتباه است.

بهترین ویژگی این کیبود رایگان بودن آن است یعنی مانند نسخه رایگانِ افزونه، نرم‌افزار دسکتاپ و ویراستار وب، می‌توانید پیشنهاد‌های تصحیح و ویرایش دستوری را دریافت و از آن استفاده کنید و به طور کلی برای انجام کار‌های ویرایشی سبک بسیار مناسب است.

تلفظ‌های انگلیسی

گرامرلی می‌تواند برای نوشتن بین تلفظ امریکایی و بریتانیایی تنظیم شود. به این ترتیب انتخاب کلمات و تفاوت‌های املایی که در این دو تلفظ وجود دارد توسط گرامرلی تشخیص داده می‌شود و بر اساس تنظیم شما عمل می‌کند. پشتیبانی از تلفظ‌های استرالیایی و کانادایی نیز در گرامرلی گنجانده شده است.

برای افرادی که در سطح بین‌المللی تولید محتوا می‌کنند نوشتن با در نظر گرفتن تلفظ‌های مختلف اهمیت ویژه‌ای دارد چرا که بیشتر مشتریان خواهان نوشته شدن متون خود در تلفظ مورد نظرشان هستند.

کاربران گرامرلی کافی‌ست به اکانت خود مراجعه کنند و در سربرگ profile روی گزینه Select Language کلیک کنند. در افزونه مرورگر هم با کلیک بر روی آیکن گرامرلی و انتخاب گزینه I Write in زبان به آسانی قابل تغییر است.

افزایش کیفیت مقالات

با تصحیح کردن کوچک‌ترین اشتباهات و ارائه پیشنهادات در مورد بهتر کردن متن، استفاده از گرامرلی می‌تواند مقاله شما را به شکل قابل ملاحظه‌ای تقویت کند. برا دانشجویانی که تز پایان‌نامه خود را می‌نویسند، نویسندگانی که در حال نوشتن رمان بعدی خود هستند و حتی ویراستارهایی که متن افرادی که از گرامرلی استفاده نکرده‌اند را ویرایش می‌کنند، چنین ابزار هوشمندی ضروری است.

اصلاح وجه مجهول

نویسندگان با تجربه استفاده از وجه مجهول را ناپسند می‌دانند و در کتاب‌ها کمتر شاهد آن هستیم. حتی محتوانویسان وب نیز وجه مجهول را به ندرت استفاده می‌کنند. ولی به هر حال در حین نوشتن ممکن است این اتفاق بیفتد. اینجاست که می‌توان با استفاده از گرامرلی چنین جملاتی را شناسایی و اصلاح کرد.

اگر چه استفاده از وجه مجهول در برخی موقعیت‌ها ضروری است ولی به طور کلی وجه معلوم نوشته را زیباتر، قابل فهم‌تر، صمیمی‌تر و فعال‌تر می‌کند.

توضیحات کامل چرایی اصلاحات

برخلاف مایکروسافت ورد که تنها برخی اشتباهات املایی را نشان می‌دهد، گرامرلی علاوه بر شناسایی بهتر خطاهای متنی توضیحات کاملی درباره چرایی اشتباه بودن کلمه یا جمله ارائه می‌کند، دلایل استفاده نکردن یک کلمه را توضیح می‌دهد و در موقعیت خود، قوانین گرامری را یادآوری می‌کند.

استفاده از گرامرلی مانند بهره بردن از معلمی است که خطاها را تصحیح می‌کند و هم‌زمان با توضیح اشتباه، روش درست نوشتن را آمورش می‌دهد.

آشکار‌گر دزدی ادبی!

یکی از قابلیت‌های بی‌نظیر نسخه پریمیوم گرامرلی شناسایی دزدی ادبی است. این ابزار محتوای مورد نظر را با بیش از 16 میلیارد صفحه وب و پایگاه داده دانشگاهی مقایسه می‌کند. این قابلیت در ویراستار وب و نرم‌افزار گرامرلی در دسترس است و ابزاری مفید برای دانشجویان و محتوانویس‌ها به شمار می‌آید.

خودآگاهی گرامرلی!

«غرور نویسندگی» عبارت آشنایی است، نه؟ یک نویسنده با این‌که مهارت بالایی دارد اما معمولاً در شناسایی نقاط ضعف خود با مشکل مواجه می‌شود. گرامرلی با ارسال گزارش هفتگی به کمک این کاربران می‌آید. این گزارش با نام خودآگاهی گرامرلی (Grammarly Insights) تصویری شفاف از عملکرد کاربر را ارائه می‌کند.

گرامرلی به شما می‌گوید به چه میزان از کلمات خاص استفاده کردید، اشتباهات متداول شما مانند املا و نشانه‌گذاری را به صورت آماری مشخص می‌کند و البته آموزش صحیح را نیز ارائه می‌دهد. همچنین این ابزار عملکرد شما را با دیگر کاربران مقایسه کرده و اجازه می‌دهد که از نقاط قوت آن‌ها در کار‌های خود استفاده کنید.

پلن‌های پریمیوم مقرون به صرفه گرامرلی!

گرامرلی توسط گروهی از زبان‌شناسان مطرح طراحی شده است. آن‌ها توانسته‌اند با استفاده از گرامرلی دانش خود را در خدمت اهداف حرفه‌ای نویسندگان و استفاده معمولی کاربران عادی قرار دهند. اگرچه بسیاری از ویژگی‌های گرامرلی رایگان است اما بسیاری از کاربران خواستار استفاده از تمام قابلیت‌های گرامرلی هستند.

اگر به صورت حرفه‌ای در زمینه تولید محتوا فعالیت می‌کنید خرید اکانت پریمیوم گرامرلی ضروری است. بر طبق آمار گرامرلی، نسخه پریمیوم گرامرلی به 85 درصد کاربران در ارتقا نویسندگی کمک کرده است، 76 درصد کاربران نویسندگی در کنار گرامرلی را لذت‌بخش‌تر دانسته‌اند و 99 درصد نتایج بهتر شغلی و درسی را با استفاده از آن کسب کرده‌اند.

آیا خرید اکانت پرمیوم گرامرلی (Grammarly Premium) به صورت قانونی برای کاربران ایرانی ممکن است؟

همانطور که می دانید خرید سرویس هایی مانند گرامرلی (Grammarly) برای ایران تحریم است.

از طرف دیگر ، به دلیل نیاز به حساب های بانکی بین المللی و با توجه به بالا بودن نرخ ارز و هزینه بالای خرید به دلار ، تهیه آن حتی از طریق سایت های خدمات پرداختی تقریباً غیرممکن است.

فروشگاه لایسنس مارکت مفتخر است به عنوان نماینده ی فروش اکانت اختصاصی و قانونی گرامرلی (Grammarly)، به شما این امکان را میدهد که با پرداخت کمترین هزینه اشتراک سرویس مورد نظر را روی ایمیل یا اکانت شخصی شما شارژ و فعال کنید.