چگونه از راه دور و آنلاین باهم فیلم ببینیم؟

Tuesday، ۲۴ Bahman ۱۴۰۲

اگر در رابطه لانگ دیستنس (Long Distance) باشید یا بخاطر کار، تحصیل و هر دلیل دیگری مهاجرت کرده باشید، می‌دانید که حتی دیدن فیلم در کنار عزیزانتان می‌تواند تبدیل به یک رویا شود.

با نزدیک شدن به "شب ولنتاین" همه در تلاش برای ساخت یک خاطره به یاد ماندنی هستند؛ در این میان افرادی که از هم دور می‌باشند گزینه‌های زیادی برای این شب ندارند، به همین علت احتمالا استراحت کردن و دیدن فیلم (از نتفلیکس، اچ‌بی‌او مکس، اپل تیوی، هولو، پرایم ویدئو، یوتیوب و ...) درحالی که وب‌کم روشن است و هر دو نفر به توقف یا پخش کردن فیلم کنترل دارند، انتخاب مناسبی برای این شب است.

در ادامه این مقاله "5 راهکار برای دیدن فیلم و سریال از راه دور" معرفی شده‌اند که چه در رابطه لانگ دیستنش باشید یا بخواهید با دوستان مجازی و از راه دور خود محتوا تماشا کنید، به کارتان خواهد آمد. (تمام این روش‌ها توسط همکاران تست شده)

1. دیدن فیلم در گوگل‌میت (Google Meet)، اسکایپ (Skype)، زوم (Zoom)، هاوس‌پارتی (Houseparty) و ...

احتمالا اولین راهی که به ذهن‌مان می‌رسد، استفاده از پلتفرم‌های جلسه آنلاین مانند گوگل‌میت، اسکایپ، زوم، هاوس‌پارتی و ... می‌باشند. برای استفاده هر یک از این پلتفرم‌ها تنها کافیست یک اکانت بسازید و پس از ساخت یک جلسه، لینک ورود را برای دوستانتان ارسال کنید. سپس بعد از ورود دوستان بایستی یک نفر فیلم را روی دستگاه خود پخش کند و صفحه نمایش را به اشتراک بگذارد.

با اینکه این روش رایگان و بسیار آسان است اما در عمل چندان کاربردی نیست! چون حتی با داشتن اینترنت پر سرعت و بدون قطعی، باز هم شاهد افت کیفیت خواهید بود. علاوه بر این اگر از استریم های ویدیویی مانند نتفلیکس، اچ‌بی‌او مکس یا اپل تیوی استفاده می‌کنید، این سرویس ها اجازه‌ی به اشتراک گذاشتن صفحه نمایش را هنگام پخش آنلاین فیلم یا سریال را نمی‌دهند؛ بنابراین بایستی از سرویس‌های پخش رایگان یا فاقد اینچنین قوانین گپی رایتینگ استفاده کنید.

2. استفاده از پلتفرم Rave

نرم‌افزار "Rave" نه تنها با هدف دیدن ویدیو با دوستان ساخته شده است، بلکه یک فضای تعاملی برای دیدن فیلم با افراد جدید و نا آشنا هم می‌باشد! این پلتفرم از محتوای سرویس‌هایی مانند نتفلیکس، اچ‌بی‌او مکس، هولو، پرایم ویدئو، دیزنی پلاس، یوتیوب، گوگل درایو و Vimeo پشتیبانی می‌کند (البته بایستی توجه کنید که از محتواهای اشتراکی و پولی YouTube و Amazon پشتیبانی نمی‌کند).

به کمک این نرم‌افزار می‌توانید به صورت همزمان با چند نفر به تماشای محتوای مدنظر از استریم‌های آنلاین بپردازید یا که ویدیوهای خودتان را در گوگل درایو آپلود کنید و سپس آن را در واچ پارتی استریم کنید. نکته جالب اینجاست که به این شکل می‌توانید یک موسیقی را در چند دستگاه همزمان پخش کنید و اینگونه از چندین اسپیکر برخوردار بشوید! تمام قابلیت‌های این پلتفرم رایگان است و تنها نکته‌ی موجود این است که از تماس تصویری پشتیبانی نمی‌کند و شما نمی‌توانید چهره شخص روبرو را داشته باشید؛ اما تمام ویژگی‌های دیگر مانند مکالمه صوتی و متنی، کنترل پخش و توقف، امکان دعوت بی نهایت و ... را دارد.

نحوه استفاده Rave:

کافیست نرم‌افزار "Rave" را از اینجا دانلود کنید. (موجود برای اندروید، iOS، ویندوز و مک)

3. افزونه Flickcall

جذاب‌ترین و بهترین راه برای دیدن فیلم و سریال از هر نقطه جغرافیایی با دوستان، استفاده از افزونه "Flickcall" است.

افزونه "Flickcall" به شما این امکان را می‌دهد تا در یک پارتی همگام سازی شده به صورت همزمان باهم محتوای استریم‌های نتفلیکس، اچ‌بی‌او مکس، هولو، پرایم ویدئو، دیزنی پلاس، یوتیوب و ... را تماشا کنید؛ درحالی که یک تصویر کوچک از شما به وسیله وبکم درحال اشتراک گذاری است (ویژگی که این افزونه را نسبت به بقیه مجزا می‌کند)! همچنین امکان مکالمه متنی و صوتی هم مهیا می‌باشد و دسترسی به توقف یا پخش ویدئو برای طرفین وجود دارد. از دیگر امکانات جذاب این افزونه می‌توان به ویژگی "Smart Mic" اشاره کرد که در آن میکروفن به طور خودکار در حین پخش ویدیو بی‌صدا می‌شود و هر زمان که ویدیو متوقف شود، فعال می‌شود.

با وجود این امکانات احساس می‌کنید کنار هم دارید فیلم می‌بینید، در حالی که کیفیت فیلم افت نمی‌کند. استفاده از این افزونه بسیار راحت است که در ادامه توضیح داده شده.

نحوه استفاده از Flickcall:

  1. افزونه "Flickcall" را از اینجا روی کروم نصب کنید
  2. وارد یکی از استریم‌ها شوید و ویدیو مورد نظر را انتخاب کنید
  3. در ویدیو، بالای تصویر سمت راست روی لوگو "Flickcall" کلیک کنید
  4. ویدئو پارتی را انتخاب کنید و لینک دعوت را برای دوستانتان ارسال کنید

4. افزونه Teleparty (تله‌پارتی)

"تله‌پارتی" در واقع یک سرویس معرفی شده از طرف کمپانی نتفلیکس به نام "Netflix Party" بوده که حال به نام "Teleparty" تغییر یافته و تنها محدود به استریم نتفلیکس نمی‌باشد و از استریم‌های دیگر مانند اچ‌بی‌او مکس، هولو، پرایم ویدئو، یوتیوب و دیزنی پلاس نیز پشتیبانی می‌کند.

استفاده از این سرویس نیاز به مهارت خاصی ندارد و قابلیت‌هایی مانند پخش HD، کنترل پخش برای تمام اعضا، ارسال پیام متنی و ... رایگان می‌باشند. اما برای چت صوتی و تصویری، دسترسی به استریم‌های بیشتر (مانند اپل تیوی، کرانچی رول، پارامونت پلاس و ...) و همچین ری‌اکشن‌های اختصاصی نیاز به تهیه اشتراک پرمیوم این سرویس می‌باشد. اگر که چت کردن برایتان کافی نیست می‌توانید از سرویس‌های بالا استفاده کنید.

نحوه استفاده از Teleparty:

  1. ابتدا افزونه "Teleparty" را از اینجا روی مرورگر کروم خود نصب کنید (همچنین افزونه این سرویس برای مرورگرهای مایکروسافت اج و اپرا نیز موجود است).
  2. پس از نصب افزونه "Teleparty"، بایستی دکمه "Tp" را در در بالا سمت راست مرورگر خود (کنار نوار آدرس) مشاهده کنید.
  3. به سایت استریم ویدیویی مدنظر بروید و یک محتوا را شروع به پخش کنید.
  4. برای ایجاد پارتی خودتان، روی دکمه قرمز رنگ "Tp" (کنار نوار آدرس) کلیک کنید.
  5. بعد روی "Start Party" کلیک و مهمانی را آغاز کنید، سپس URL پارتی را برای دوستان خود بفرستید.
  6. دوستان شما هم باید بعد از هدایت شدن به سایت استریم مربوطه، روی دکمه "Tp" کلیک کنن تا بصورت خودکار به پارتی وارد بشوند.

نکته: امکان دعوت تا 100 نفر برای تماشای همزمان امکان‌پذیر می‌باشد! اما ترجیحا تعداد زیادی دور همدیگر جمع نشوید تا سرور سنگین نشود و با لگ برخورد نکنید.

5. افزونه Scener

یکی دیگر از ویدئو پارتی‌های موجود، پلتفرم "Scener" هست تا به سادگی بتوانید در آن یک فضای همگام سازی شده ایجاد کنید که اصطلاحا در این سرویس به آن Room (اتاق) می‌گویند، بدین گونه می‌توانید با دوستانتان همزمان مشغول تماشای فیلم یا سریال مدنظر بشوید.

نکته‌ی قابل توجه این است که این سرویس کاملا رایگان نیست. اگر برای تماشا صرفا چت کردن کافیست، این پلتفرم گزینه مناسبی می‌باشد در غیر اینصورت نیاز به تهیه اشتراک پرمیوم یا استفاده از سرویسهای بالاتر است. همچنین کنترل ویدیو در این سرویس صرفا در دسترس میزبان همان Room می‌باشد.

نحوه استفاده:

  1. برای استفاده از "Scener"، ابتدا افزونه آن را از اینجا دانلود کنید.
  2. سپس برای تماشای از راه دور با دوستان کافیست لینک دعوت (Invite) برایشان بفرستید (تا حداکثر 10 نفر)؛ همچنین می‌توانید پخش آن را برای عموم مردم باز کنید و با افراد جدید، تجربه‌های جدیدی خلق کنین.
  3. "Scener" نمایش‌ها، فیلم‌ها یا اپیزود سریالها را با همه افراد حاضر در مهمانی شما همگام‌سازی می‌کند. در نهایت چت متنی (ویدیویی یا صوتی در صورت داشتن اشتراک) به شما امکان اشتراک گذاری و تعامل در آن واحد را می‌دهد.

کلام آخر

همین الان برای همزمان فیلم دیدن با پارتنرتان برنامه ریزی کنید و شب ولنتاین را کنار هدیه‌ای که حتما بهش خیلی فکر کردید و مخصوص پارتنر عزیزتان خریداری شده، با هم فیلم ببینید تا سالها از خاطره این شب به یاد ماندنی تعریف کنید.

نکته: بایستی توجه داشته باشید که برای استفاده از روش‌های بالا (بجز روش 1)، تمامی اعضا باید در استریم ویدیویی مدنطر اکانت داشته باشند؛ برای برخی از این استریم‌ها نیاز است که اعضا سابسکریپشن تهیه کنند و برای برخی استریم‌ها مانند یوتیوب، Vimeo و ... نیازی نیست.

برای تهیه اشتراک سرویس‌های استریم ویدیویی در سریع ترین زمان ممکن، می‌توانید از طریق سایت ما اقدام کنید.