چگونه بدون تغییر IP آمازون ببینیم؟

Thursday، ۹ Ordibehesht ۱۴۰۰

متاسفانه به دلیل تحریم های موجود، رایج ترین راه استفاده از سرویس های استریمینگ و پخش آنلاین ویدیویی در داخل ایران استفاده از سرویس هایی مانند: فیلترشکن، وی پی ان و پراکسی و ... می باشد که علاوه بر نقض قوانین کشوری، حریم خصوصی و امنیت کاربر، کاهنده سرعت اینترنت نیز می باشند.

خوشبختانه برخی از این سرویس های پخش آنلاین فیلم و سریال، مورد تایید "کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه" بوده و در داخل ایران فیلتر نیستند اما کشور ایران را تحریم کرده اند.

در این موارد شما می توانید با استفاده از ابزار هایی به نام اسمارت دی ان اس (SmartDNS) به راحتی این تحریم ها را دور بزنید و بدون استفاده از روش های دردسرساز قدیمی، از سرویس های مورد نیاز خود بهره مند شوید.

اسمارت دی ان اس (SmartDNS) چیست؟

اسمارت دی ان اس (SmartDNS) یک نوع سرویس اینترنتی بسیار ساده است که با استفاده از ترفند های فنی تکنولوژی دی‌ان‌اس و بدون نیاز به نصب نرم‌افزار، سیستم مکان یابی بر اساس IP وب سایت مقصد را فریب می دهد و باعث می شود از نظر سرویس دهنده، کاربر در جایی غیر از آنچه که واقعاً حضور دارد به نظر برسد.

این سرویس به کاربران امکان دسترسی به سایت هایی که به دلیل موقعیت جغرافیایی محدود شده اند را می دهد و بیشترین کاربرد آن در سرویس های استریمینگ و پخش آنلاین ویدیویی می باشد.

اما در ایران، علاوه بر سرویس های پخش ویدیویی، برای اکثر سرویس هایی که کشور ایران را تحریم کرده اند نیز کاربرد دارد و تحریمِ سایت‌های خارجی علیه ایران را بی‌اثر می‌کند لذا در داخل کشور این سرویس ها با نام تحریم شکن نیز رایج هستند.

سرویس های اسمارت دی ان اس (SmartDNS) فیلترشکن نیستند و فقط قابلیت فریب دادن سایت و سرویس مقصد را دارند و شما با استفاده از این گونه سرویس ها می‌توانید به سایت‌های تحریمی (که فیلتر نیستند) دسترسی داشته باشید. لذا استفاده از این گونه سرویس ها در داخل کشور طبق قوانین کشوری، کاملا مجاز و بلامانع می باشند.

مزیت های استفاده از اسمارت دی ان اس (SmartDNS) نسبت به روش های دیگر چیست؟

  • رفع تحریم تمامی سایت های بین المللی (که فیلتر نیستند)
  • عدم کاهش سرعت اینترنت
  • عدم نیاز به نصب نرم افزار جانبی
  • قابلیت استفاده بر روی تمامی دستگاه ها و سیستم عامل ها
  • عدم محدودیت تعداد دستگاه های متصل

چگونه میتوانیم سرویس آمازون پرایم ویدیو را با ریجن هر کشوری تماشا کنیم؟

معمولا سرویس هایی نظیر Amazon Prime Video (آمازون پرایم ویدیو) برای هر کشور محتوای متفاوتی را نمایش میدهند و این سرویس در منطقه ی ایالات متحده دارای بیشترین آرشیو محتوا می باشد.

با استفاده از این روش، شما با خرید حساب آمازون پرایم، قادر به تماشای Amazon Prime Video (آمازون پرایم ویدیو) در هر کشوری خواهید بود.

تماشای Amazon Prime Video (آمازون پرایم ویدیو) با ریجن کشور آمریکا (USA) بدون ابزار های تغییر IP:

  1. برای تماشای پرایم ویدیو (Prime Video) با ریجن کشور آمریکا کافیست ابتدا با حساب آمازون پرایم خود به جای آدرس PrimeVideo.com به آدرس Amazon.com لاگین کنید.
  2. پس از آن در نوار جستجوی سایت اصلی آمازون کلمه "Prime Video" را وارد کرده سپس کلید Enter را فشار دهید.
  3. در صفحه ی باز شده تمامی محتوای پرایم ویدیو آمریکا را مشاهده خواهید کرد.
  4. برای مشاهده بدون فیلترشکن میتوانید از سرویس های اسمارت دی ان اس تست شده در زیر بهره مند شوید :

سرویس ایرانیِ شکن (روش ساده و رایگان) :

این سرویس کاملا رایگان است و فقط با تنظیم آن روی دستگاه مورد نظر خود میتوانید به راحتی این سامانه را روی دستگاه مورد نظر خود تنظیم کنید.

برای تنظیم سامانه شکن بر روی دستگاه خود فقط کافیست نشانی 178.22.122.100 و 185.51.200.2 را در بخش‌های مربوط به DNS دستگاه خود وارد کنید. (ترتیب اهمیتی ندارد) در صورتی که بخش های مربوط به DNS دستگاه خود را نمی دانید خواهشمندیم به آموزش های سایت شکن مراجعه فرمایید.

تنها نکته ی منفی این روش ، این است که این سرویس در حال حاضر فقط برای وبسایت آمازون آمریکا Amazon.com قابل استفاده بوده برای برای استفاده در برنامه پرایم ویدیو یا سایت PrimeVideo.com مناسب نمی باشد.

در صورتی که میخواهید از طریق برنامه پرایم ویدیو یا سایت PimeVideo.com بدون فیلترشکن استفاده کنید بایستی از سرویس دیگر موجود در این مقاله کمک بگیرید.

سرویس KeepSolid SmartDNS (سه ماه رایگان با استفاده از ردیم کد لایسنس مارکت):

KeepSolid SmartDNS یک دی ان اس غیر رایگان است که شما با ساخت اکانت میتوانید به مدت 7 روز آزمایشی از آن استفاده کنید اما با استفاده از روش زیر میتوانید این مدت را به سه ماه برای هر ایمیل افزایش دهید.

برای استفاده از این سرویس طبق مراحل زیر پیش بروید :

  1. وارد داشبورد سایت KeepSolid بشوید.
  2. یک حساب کاربری با ایمیل مورد نظر خود ایجاد کنید.
  3. با باز کردن Inbox ایمیل خود ، اکانتتان را تایید کنید.
  4. سپس در صفحه ی اول داشبود روی قسمت Redeem کلیک کنید.
  5. ردیم کد SMARTDNS3KEEPSOLID را وارد کرد و سپس روی گزینه ی Redeem a Code کلیک کنید.
  6. بایستی سه ماه اشتراک رایگان ، بدون مشکل برای شما فعال شود.
  7. پس از آن وارد قسمت Manage سرویس KeepSolid SmartDNS شوید.
  8. در قسمت Manage my IP روی گزینه Detect IP کلیک کرده و سپس Update IP را انتخاب کنید.
  9. پس از آن فقط کافیست نشانی 62.210.136.158 را در بخش‌ مربوط به DNS دستگاه یا دستگاه های خود وارد کنید. (تمامی دستگاه های متصل به اینترنت شما رفع تحریم خواهند شد.)
  10. در صورتی که مراحل بالا را به درستی انجام داده باشید بایستی بدون نیاز به فیلترشکن به اپ و سایت پرایم ویدیو دسترسی داشته باشید.

در صورتی که بخش های مربوط به DNS دستگاه خود را نمی دانید خواهشمندیم به آموزش های سایت KeepSolid SmartDNS مراجعه فرمایید.

تنها نکته ی منفی این روش این است که این سرویس به صورت IP محور بوده و بر روی هر اکانت در آن واحد فقط یک آی پی تنظیم میشود. لذا در صورتی که پس از مدتی در استفاده از این سرویس دچار مشکل شدید احتمالا آی پی اینترنت شما از سمت ISP (سرویس دهند اینترنت) تغییر کرده است و بایستی IP جدید شما از طریق داشبورد حساب کاربریتان به روزرسانی شود (تکرار گام 7 و 8)

این سرویس علاوه بر دور زدن تمامی آدرس ها و پلتفرم های Prime Video، قابلیت پخش سرویس های استریمیگ دیگری نظیر : FuboTV, Philo, Peacock TV, Disney Plus, ShowTime و ... نیز را خواهد داشت.

در صورتی که به مدت زمان بیشتری جهت استفاده از سرویس KeepSolid SmartDNS نیاز دارید می توانید با همکاران ما در تماس باشید.

تماشای Amazon Prime Video (آمازون پرایم ویدیو) با ریجن کشورهای دیگر:

با وجود غنی بودن آرشیو فیلم و سریال های آمازون پرایم در کشور آمریکا ممکن است برخی از محتوا های خاص تنها مختص یک کشور خاص باشند و از طریق آمازون پرایم آمریکا قابل دسترسی نباشند.

که برای این مورد میتوانید از روش زیر بهره ببرید:

  1. برای تماشای پرایم ویدیو (Prime Video) با ریجن کشور های دیگر کافیست ابتدا آدرس شعبه آمازون مورد نظر را پیدا کرده و با با حساب آمازون پرایم خود به شعبه آن آمازون وارد شوید.
  2. به عنوان مثال برای دسترسی به پرایم ویدیو با ریجن کشور آلمان بایستی به آدرس Amazon.de و برای کشور انگلستان به آدرس Amazon.co.uk لاگین کنید.
  3. پس از آن در نوار جستجوی شعبه مربوطه آمازون کلمه "Prime Video" را وارد کرده سپس کلید Enter را فشار دهید.
  4. در صفحه ی باز شده تمامی محتوای پرایم ویدیو کشور مربوطه را مشاهده خواهید کرد.
  5. برای استفاده از سرویس بایستی از IP معتبر همان کشور استفاده کنید.